,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,پ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, , - ,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

khabarnamema
khabarnamema

آماده سازي : 60 دقيقه

پخت : 30 دقيقه

مواد لازم جهت تهيه شنيسل روسي براي 8 نفر :

سينه مرغ متصل به كتف 2 عدد
پنير پيتزا ورقه اي 4 عدد
كره گياهي 25 گرم
گشنيز خرد شده 2 قاشق غذا خوري
آرد سوخاري و آرد زعفراني به ميزان لازم
تخم مرغ 2 عدد
خامه 1 قاشق غذا خوري
آبليمو به ميزان لازم
نمك و فلفل به ميزان لازم



طرز تهيه شنيسل روسي :
سينه مرغ را با آبليمو و نمك آغشته كرده.


سپس به دو نيم كرده طوري كه بهم وصل باشد و روي آنرا نايلون بكشيد و با استيك كوب آنرا بكوبيد.



و روي ميز كار قرار داده و وسط ان 2 پنير ورقه گذاشته و نيمي از كره و گشنيز بريزيد و دوباره به هم وصل كنيد و كمي با استيك كوب بزنيد.


آرد سوخاري و آرد زعفراني را به ميزان آرد سوخاري دو برابر آرد زعفراني با هم مخلوط كنيد و مرغ را در آن بغلطانيد .تخم مرغ و خامه و نمك را مخلوط كرده و مرغ را در آن بغلطانيد و مجددا در آرد سوخاري و آرد زعفراني بزنيد و در روغن فراوان سرخ كنيد .ميتوانيد در مرحله دوم از كورن فلكس پودر شده هم استفاده كنيد و با آرد سوخاري مخلوط نماييد .حرارت را كم كنيد تا مغز پخت شود.


سپس روي دستمال گذاشته تا روغن آن گرفته شود و براي اطمينان بيشتر از پخت آن كيوسكي آماده را در ماكروفر براي 5 دقيقه حرارت دهيد . شنيسل روسي را با انواع سس مي توان سرو كرد .


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۱۷:۰۶ ] [ sooroosh ] [ نظرات (0) ]

پياز از قديمي‌ترين سبزي‌هايي است كه بشر استفاده مي‌كند. از اين سبزي نه‌تنها براي طعم دادن به غذا، بلكه حتي براي بسياري حكم طلا داشته و آن را در داد و ستدهايشان به كار مي‌برده‌اند .
ارزشي كه قديما براي پياز قائل بودند، بي‌دليل نيست زيرا تحقيقات گسترده پژوهشگران در دهه اخير از حقايق جالبي در اين زمينه پرده برداشته‌ است. اگر از افرادي هستيد كه علاقه‌اي به مصرف پياز ندارند، حتما اين مطلب را بخوانيد.


1 - پياز ضدانعقاد است
پياز قرمز مي‌تواند به حفظ كلسترول خوب كمك و از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي پيشگيري كند. محققان با انجام مطالعاتي روي حيوانات متوجه شدند مصرف پياز قرمز بعد از 8 هفته مي‌تواند ميزان كلسترول بد را در بدن به ميزان 20 درصد كاهش دهد اما در همين دوره زماني، هيچ تغييري در ميزان كلسترول‌هاي خوب بدن به وجود نمي‌آورد. طبق نتايج تحقيقاتي كه در سال 2012 در مجله Clinical investigation منتشر شد، فلاونوئيدي به نام روتين كه به وفور در خانواده پيازها و سيب وجود دارد، از تشكيل لخته‌هاي خوني در عروق پيشگيري مي‌كند. در حقيقت، تشكيل فيبرين در سياهرگ‌ها و تجمع پلاكت‌ها در سرخرگ‌ها از عوامل بروز لخته‌هاي خوني و سكته است كه اين تركيب مانع ساخت آن مي‌شود.


2 - پياز ضد سرطان است
محققان دانشگاه كورنل بعد از مطالعه تاثير پياز بر رشد سلولي و تخريب راديكال‌هاي آزاد، در سال 2004 اعلام كردند موسير و انواع پياز به دليل خواص آنتي‌اكسيداني‌ برجسته‌، تاثير ويژه‌اي بر كاهش پيشرفت سرطان كبد دارند و از رشد سلول‌هاي سرطاني پيشگيري مي‌كنند. طبق تحقيقات ديگر دانشمندان، مصرف منظم پياز به ميزان 2 بار در هفته، به‌طور واضح خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را كم مي‌كند. پياز سرشار از فلاونوييدهاست و از رشد تومورها جلوگيري و سلول‌هاي روده بزرگ را از آسيب حفظ مي‌كند. پختن گوشت با پياز نيز مي‌تواند به كاهش مواد سرطان‌زايي كه هنگام پخت گوشت در حرارت ايجاد مي‌شوند، كمك كند.


3 - پياز خون‌ساز است
اسيدفوليك يا ويتامين 9 B يكي از تركيبهاي مورد نياز مغز و تضمين‌كننده سلامت روان و احساس افراد است. 125 ميلي‌ليتر يا نصف پيمانه آب‌پياز مي‌تواند 9 درصد از نياز روزانه بدن به اسيدفوليك را برطرف كند بنابراين عادت به خوردن پياز به تامين نياز بدن به اسيد فوليك كمك مي‌كند.


4 - پياز استخوان ساز است
طبق تحقيقات پژوهشگران دانشكده پزشكي جنوب كاليفرنيا كه مشروح آن در سال 2009 منتشر شد، تراكم استخوان‌ها در زناني كه روزي يك پياز مصرف مي‌كنند، 5 درصد بيش از زناني است كه يك بار در ماه پياز مي‌خورند. از سوي ديگر، در زناني كه مرتب پياز مصرف مي‌‌كنند در مقايسه با زناني كه پياز نمي‌خورند، احتمال شكستگي لگن 20 درصد كاهش مي‌يابد. بنابراين به خانم‌ها توصيه مي‌شود براي پيشگيري از ابتلا به پوكي استخوان، خوردن پياز را به يكي از عادت‌هاي غذايي خود تبديل كنند.


5 - پياز ضددرد است
براساس تحقيقي كلينيكي كه در سال 1990 در داكوتاي شمالي انجام شد، زناني كه رژيم‌غذايي غني از منگنز دارند، كمتر دچار علايم نشانگان قبل از قاعدگي مثل دردهاي شكمي يا بدخلقي مي‌شوند زيرا پياز يكي از منابع خوب منگنز به شمار مي‌رود و اين ماده معدني مانند يك ضددرد عمل مي‌كند.


6 - پياز ضدفشارخون است
پياز مانند سيب منبع بسيار خوب نوعي آنتي‌اكسيدان به نام كركتين است. تحقيقات پژوهشگران كه نتايج آن در سال 2007 منتشر شد، نشان داد كركتين تاثير ويژه‌اي بر كاهش فشارخون دارد و از تخريب ديواره عروق پيشگيري مي‌كند و به اين ترتيب خطر بروز بيماري‌هاي قلبي- عروقي را كاهش مي‌دهد.
خواص داروئي پياز, دلايل خوردن پياز
چگونه پياز بيشتري بخوريم؟
پياز را به صورت خام يا پخته مي‌توانيد مصرف كنيد ولي يادتان باشد كه پياز خام آنتي‌اكسيدان‌هاي بيشتري دارد. البته پخت و پز ميزان آنتي‌اكسيدان‌هاي اين ماده غذايي را فقط كمي كاهش مي‌دهد.


توصيه مي‌كنيم از پياز خام براي تهيه انواع سالاد استفاده كنيد. البته پياز به تنهايي معجزه نمي‌كند. زماني خواص اين ماده‌ غذايي بيشتر مي‌شود كه تغذيه سالم و متنوع حاوي انواع ميوه و سبزي‌هاي سرشار از آنتي اكسيدان داشته باشيد. در بيشتر غذاها مي‌توانيد از پياز براي گرفتن بوي زحم استفاده كنيد اما اگر مي‌خواهيد پياز را بپزيد يا سرخ كنيد، از روغن زياد استفاده نكنيد. اگر هم علاقه‌اي به پياز پخته نداريد، مي‌توانيد آن را ريز رنده يا از آب آن در غذاها استفاده كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۰۸:۵۵ ] [ sooroosh ] [ نظرات (0) ]


شما از پرتال ممتاز در سايت آشپزي آكا بخش آموزش آشپزي آكا و طرز تهيه هزاران غذا و آشپزي آسان قسمت انواع غذاهاي رژيمي- غذاي رژيم لاغري جسيكا سيمپسون بازديد مي كنيد اميدواريم بپسنديد آكاايران به نقل از برترين ها : در سال ۲۰۱۳ ميلادي، جسيكا سيمپسون، زايمان كرد و فرزندش دومش، Ace را به دنيا آورد. اين دومين زايمان در دوسال گذشته بود و باعث شد تا سيمپسون دچار اضافه وزن شود. از اين رو دنبال رژيم سالمي بود تا بتواند در كوتاه ترين زمان، وزن زيادي كم كند.
در اين رژيم غذايي انواع سبزيجات وجود داشت كه او هر روز آن را تهيه و ميل مي كرد و توانست در عرض دو هفته حدود ۳٫۵ كيلوگرم از وزنش را كاهش دهد. براي امتحان كردن اين رژيم، دستور تهيه اين غذا را برايتان نوشته ايم. امتحان كنيد بلكه شما هم موفق شديد خيلي زود از شر چربي هاي بدشكل خلاص شويد.
تخم‌مرغ ايتاليايي و كاسه سبزيجات
غذاي رژيم لاغري جسيكا سيمپسون غذاي رژيم لاغري جسيكا سيمپسون






مواد لازم

• ۴۵۰ گرم گوجه‌فرنگي گيلاسي، خرد شده
• يك عدد فلفل دلمه‌اي سبز، خرد شده
• يك عدد كدوسبز، خرد شده
• يك عدد پياز خلالي
• دو حبه سير رنده شده
• نصف قاشق چايخوري ريحان خشك
• نصف قاشق چايخوري فلفل سياه
• ۴ عدد تخم‌مرغ درشت
• نصف پيمانه پنير پارمسان رنده شده

طرز تهيه
۱٫ فر را با دماي ۴۰۰ درجه فارنهايت گرم كنيد.
۲٫ گوجه فرنگي، فلفل، كدو، سير، پياز، ريحان، نمك و فلفل را در يك تابه با كمي روغن تفت دهيد. آنها را بايد حدود ۳۰ دقيقه با كمترين روغن ممكن تفت دهيد تا كاملا پخته و طلايي شوند.
۳٫ كف كاسه هاي سفالي (رامكين) را با روغن چرب كنيد. سبزيجات را ميان آنها تقسيم كنيد. با قاشق، وسط سبزيجات را باز كنيد و يك عدد تخم مرغ در هر كدام بشكنيد.
۴٫ روي مواد پنير پارمسان بريزيد و آنها را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقيقه در فر قرر دهيد تا پخته و سطح آنها طلايي شود.
ارزش غذايي (براي يك كاسه)
• كالري: ۱۵۷
• چربي: ۶ گرم
• چربي اشباع شده: ۲ گرم
• چربي ترانس: ۰ گرم
• كلسترول ۱۹۱ ميلي‌گرم
• سديم: ۴۵۵ ميلي‌گرم
• كربوهيدرات: ۱۵ گرم
• فيبر: ۳ گرم
• پروتئين: ۱۲ گرم
• كلسيم: ۱۴۲ ميلي‌گرم




گردآوري آشپزي ممتاز


  • سوپ عدس رژيمي مخصوص رژيم غذايي ديابت نوع ۲ – طرز تهيهايران
  • استيك گوشت -غذاي رژيمي براي كم خوني دو – ممتاز
  • كوكوي اسفناج رژيم غذايي ديابت – طرز تهيهايران
  • كتلت تن ماهي و ذرت رژيم غذايي براي كلسترول خون بالا – ممتاز
  • خوراك مرغ مخصوص رژيم غذايي ديابت – ممتاز
  • نان گوجه فرنگي -رژيم غذايي براي چربي خون – ممتاز






ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۴۷:۵۵ ] [ sooroosh ] [ نظرات (0) ]
طرز تهيه ترشي انجير


مواد لازم :

انجير 2 كيلو گرم
شكر 750 گرم
آب 1 ليوان
دارچين 1 قاشق غذا خوري
سركه به مقدار لازم



طرز تهيه :
شكر , سركه , آب و دارچين را در ظرفي جوشانده و انجيرهاي شسته شده را به آن اضافه كنيد و اجازه دهيد مواد چند جوش بخورند. مواد را از روي حرارت برداشته و 24 ساعت كنار بگذاريد و اين كار را 3 روز تكرار كنيد و روز سوم مواد را داخل ظرف مناسب ريخته و درجايي خنك قرار دهيد تا ترشي خوب جا افتاده شود.
منبع : namnak.com


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۳۰:۲۱ ] [ sooroosh ] [ نظرات (0) ]

آماده سازي: 5 دقيقه
مدت انتظار: 5 دقيقه
مجموعاً: 10 دقيقه
مواد لازم : براي 2 نفر

هندوانه (بدون هسته - تكه تكه شده) 1 فنجان
كيوي (بدون پوست و خرد شده) 1 عدد
يخ 2 تكه
موز يخ زده و حلقه شده 1 عدد
آب سيب 1/4 فنجان



طرز تهيه:
هندوانه، كيوي، موز، آب سيب و يخ را در دستگاه غذاساز يا مخلوط كن بريزيد و با سرعت بالا به مدت 30 ثانيه مخلوط كنيد تا كاملا نرم و يكدست شوند.

اسموتي را در ليوان هاي دلخواه ريخته و بلافاصله سرو كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۲۲:۴۰ ] [ sooroosh ] [ نظرات (0) ]

طرز تهيه ي آش آلو قرمز





مواد لازم :

سبزي آش يك كيلوگرم
گوشت چرخ كرده 300 گرم
آلو قرمز 500 گرم
پياز متوسط چهار عدد
لوبيا قرمز و عدس و بلغور گندم و برنج هر كدام يك پيمانه
نعنا خشك دو قاشق سوپخوري
نمك، فلفل و روغن به ميزان لازم



طرز تهيه :
دو عدد از پيازها را پس از خرد كردن داخل قابلمه‌اي به همراه روغن تفت مي‌دهيم. سپس گوشت چرخ كرده را اضافه كرده و به تفت دادن ادامه مي‌دهيم. نمك و فلفل زده و در ظرف را گذاشته تا گوشت بپزد. سپس داخل تابه‌اي دو عدد پياز باقي مانده را خلال كرده و به همراه مقداري روغن تفت مي‌دهيم تا طلايي شود.پس از طلايي شدن نعنا خشك را افزوده و دو دقيقه ديگر هم تفت مي‌دهيم.

مقداري از پياز داغ و نعنا را براي تزيين كنار مي‌گذاريم. لوبيا را كه از 24 ساعت قبل خيس كرده‌ايم به همراه سه ليوان آب جوش به گوشت اضافه مي‌كنيم. پس از نيم پز شدن لوبيا، عدس و بلغور را كه از يك ساعت قبل خيسانده‌ايم به آن افزوده و صبر مي‌كنيم تا حبوبات نيم‌پز شود. بعد برنج را افزوده تا به همراه بقيه حبوبات بپزد. سبزي آش را داخل قابلمه ريخته و پس از پنج دقيقه آلوها را مي‌افزاييم و حرارت را كم مي‌كنيم تا آش جا بيفتد. در آخر آش را در ظرف مورد نظر ريخته و با نعنا و پياز داغ تزيين مي‌كنيم.
اين آش در فصل سرما مي‌تواند يكي از خوشمزه‌ترين آش‌ها باشد به شرطي كه تا آلو قرمز در بازار هست آن را تهيه، هسته‌اش را جدا و در فريزر نگهداري كنيد و در فصل سرد سال از آن استفاده نماييد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۲۱:۰۰ ] [ sooroosh ] [ نظرات (0) ]
توضيحات
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ مرداد ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۴۱:۴۹ ] [ sooroosh ] [ نظرات (0) ]
توضيحات
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ مرداد ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۳۸:۴۱ ] [ sooroosh ] [ نظرات (0) ]
جديد عنوان پست
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ تير ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۵۲:۳۷ ] [ sooroosh ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 28
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب